Dialog skaber fælles retning, og sammen skaber vi helhed i Jeres barns liv

Samarbejdet starter med en invitation til en opstartssamtale, før Jeres barn starter hos os. Her vil I få information om hverdagen i børnehuset, og vi vil rigtig gerne høre Jer fortælle om Jeres barn og hans/hendes behov. Vi tilbyder en opfølgende samtale efter 3-6 måneder.

Ved overgange internt fra vuggestue til børnehave tilbyder vi en overgangssamtale.

Desuden kan vi sammen med Jer forældre, afholde overgangssamtaler med barnets tidligere eller kommende institution. Der afholdes samtaler med skolen udfra udfaldet af seneste trivselsevaluering.

Gennem den daglige kontakt deler vi oplevelser og nyttige informationer om Jeres barn. Det kan være om søvn, udvikling, eller hvad det er optaget af for tiden.

Vi laver løbende dokumentation der skildrer den pædagogiske hverdag børnehuset, ved opslag eller skriv på Aula og whiteboardtavlerne i garderoberne

Opsporingsmodel skal sikre børns trivsel

I Aalborg kommune arbejder vi systematisk med alle børns trivsel gennem opsporingsmodellen

Alle børn i vuggestuen trivselsevalueres to gange om året, og formålet er at kunne gribe tidligere ind, hvis der er noget der udfordrer et barns trivsel. I børnehaven trivselsevalueres børnene minimun én gang årligt.

I vil altid få besked af personalet, når vi har trivselsevalueret Jeres barn, og er der anledning til bekymring eller særlig opmærksomhed omkring Jeres barns trivsel, vil I blive inviteret til et dialogmøde

Digital kommunikation i forældresamarbejdet

Vi anvender AULA som digital kommunikationsplatform mellem institution og hjem og som et supplement til den daglige kontakt.

Informationer i forbindelse med trivselsevalueringer og dialogmøder, foregår via ”Forældreportalen”